
1940 Бейб Танкрид (Babe Tancrede) спечелва състезанието Daytona 200 с мотоциклет Harley-Davidson WLDR.
1941 Америка влиза във Втората световна война. Производството на мотоциклети почти напълно е преорентирано към нуждите на армията.
Започнато е производство на мотоциклети от серията FL



1942 В серията мотоциклети за армията, Harley-Davidson пуска уникалния ХА 750 - мотоциклет с двигател предназначен за пустинята .Били са пуснати 1011 бройки ХА 750 -
участвали в сраженията в северна Африка.

1943 Harley-Davidson получава първите от четирите награди за пускане на продукция във военни времена.

1945 Завършва Втората световна война време през което Harley-Davidson пуска около 90000 мотоциклета WLA за нуждите на армията. През ноември е възстановено и производството за граждански цели.

1946 Harley-Davidson представя състезателния WR с мотор с обем (737куб.см), оказал се един от най успешните състезателни мотоциклети в това време.


1947 Открит е нов завод Harley-Davidson на Capitol Drive. Вминалото заводът е предналежал A.O. Smith Propeller, . Завода е преоборудван за производство на детайли за мотоциклети които се доставят Juneau Ave., за окончателно сглобяване.

Harley-Davidson започва продажбата на мотоциклетно кожено яке, което в подследствие става класическо.

Състезателя на Harley-Davidson Джимми Чанн (Jimmy Chann) спечелва победа на Националния шампионат на писта.

1948 Появява се нов двигател с алуминиев блок, хидравлични клапани и хромирани капаци на цилиндрите, които приличат на тигани за което му се появява прозвището "Panhead".


Производството на американски леки мотопеди започва с моделите S, модификации на които се пускат до 1966 г.

1949 Хидравлична предна вилка за първи път е монтирана на модел Hydra-Glide.
Историята на Харлей Дейвидсън 1901-1909
Историята на Харлей Дейвидсън 1910-1919
Историята на Харлей Дейвидсън 1920-1929
Историята на Харлей Дейвидсън 1930-1939