
БМВ— е компания която първо се е занимавала с производство на авио двигатели.Създадената тогава бяло-синя кръгла емблема на BMW се използва и до днес, представлява стилизирано изображение на въртящо се самолетно витло. На втората година от своето съществуване през юни 1919г. Версайския мерен договор забранява тяхното производство в Германия.
Съответно сменили производството на авиациони двигатели и започнали да произвеждат мотори с обем 500 см3, известни като «боксери» с два взаимно противоположни цилиндри.

Тези двигатели ги комплектували на мотоциклети сглобявани в завода «Виктория» в Нюрнберг през 1921 г. Поради това, че мотоциклетите произведени във «Виктория» имали някой недостатъци, генералния директор БМВ Франц-Иосиф Поп и неговите колеги решили че най-добрия начин да подържат добра репутация на двигателите е сами да конструират мотоциклети. Компанията БМВ сама започнала да произвежда мотоциклети през 1922 г.


Макс Фриц постъпил на работа в компанията през 1917 г. проектирал мотор тип Ша, най - добрия за него врем. Идеята се състояля в това, да се установи вече съществуващото в двигателите направление перпендикулярно движение, скоростната кутия се привеждала в действие непосредствено след фрикционното сцепление посредством водещ вал кардан предаващ усилието от кутията на задното колело. Тогава на пазара имало няколко модела на хоризонтално противоположни двигатели а мотоциклетите FN и Пирс имали карданни валове. Макс Фриц е първия инженер комбинирал тези черти в BMB-R32.

Мотоциклетът «Байерише Моторен Верке» (BMW) разработен от Макс Фриц; R32 е представен на автосалона в Берлин през 1923 г.
Компания БМВ представя своя пръв мотоциклет на 28 септември 1923 г. на немския автосалон в Кайзердам Фейр Хол в Берлин. В края на тази година започнало серийно производство на мотоциклет BMW-R32 .Новия мотоциклет се отличавал не само заради гладкия си корпус на двигателя и скоростната кутия,но и заради конструкцията на рамата която се състояла от два напълно закрити стоманени обръча разположени паралелно един срещу друг и монтиран ниско плоския двигател боксер с противоположни цилиндри, който удържал центъра на тежеста и гарантирал лекота на управление.

1926 BMW R42

BMW 1927 R47

1928 BMW R52

1929 BMW R63

1930 R11
Черния цвят с изящни бели орнаменти установил висок стандарт в детайлите и дизайна на мотоциклети.
Успеха на състезателното трасе се явява най добрата реклама на новия мотоциклет . Знаейки за важноста на това младия инженер , Рудолф Шлайхер, започва да мисли за кариера на състезателите. Той доработва конструкцията на R32 и на състезанията за изкачване на склон се сдобива с нов рекорд и става първия победител в дългата история на
«Байерише Моторен Верке».
Мотоциклети БМВ 1931- 1940